De traditie van mooie, eenvoudige ontwerp is nog in leven bij Apple. Maar zelfs het beste ontwerp van de wereld kan niet verbergen dat het bedrijf al weer naar een marketing-gedreven strategie, niet een innovatie-gedreven iemand is gevallen. Wat we hebben gezien van Apple sinds Steve Jobs overleed impliceert dat Apple kan grotendeels worden gedaan innoveren in een baanbrekende manier. Het is allemaal al verfijning sindsdien.
Het grootste probleem voor Apple is dat al haar producten (hardware en software) zijn nu in een volwassen industrie cyclus. Met Sony, Philips en eigenaren muziek-gehalte in slaap achter het stuur 15 jaar geleden, was Apple in staat te integreren en exponentieel verbeteren van de ervaring van mensen die het luisteren naar digitale muziek en het kopen van titels online: de iPod en iTunes ving de hele industrie bij verrassing. Mobiele telefoons waren in een soortgelijke plaats voordat Apple kwam met de iPhone. En als de iPad eigenlijk was geconceptualiseerd voor de iPhone, Apple was in staat om twee totaal nieuwe markt-en business segmenten in de jaren 2000 te creëren. Ze bezitten nog steeds een enorm aandeel van elk van deze productcategorieën. Dat is op zich een historische prestatie.
Maar de geschiedenis heeft zijn lessen. Deep innovatie neemt decennia. Toen Steve en ik werkte aan het Sneeuwwitje project te beginnen in 1982, hebben we besloten om de toekomst van Apple projecteren tot ver in de toekomst, betalen geen aandacht aan wat er zou technologisch haalbaar zijn in vijf, 10, zelfs 20 jaar. We wilden de verre toekomst te voorzien, en stel je voor hoe mensen futuristische producten zouden gebruiken. Achteraf gezien, veel van de dingen die Apple uiteindelijk geschapen - zijn ware, de industrie-veranderende innovaties zoals de iPod, de iPhone, de iPad en zelfs de MacBook Air - waren allemaal in ontwikkeling in een of andere vorm al die 30 jaar geleden.
Belangrijke technologische ontwikkelingen die nodig zijn om plaats te vinden voordat deze ver-out ideeën kunnen worden uitgevoerd (kwantumsprongen in opslag in de verwerking, het internet, kleurenschermen, langduriger batterijen), maar de kiemen van die ideeën er waren. In feite is het enige idee van onze dromen die nog moet gebeuren is de heruitvinding van de televisie - iets dat velen van ons hopen dat Apple heeft in zijn achterzak.
Maar, tot nu toe, is er geen teken van een nieuwe, wereld-beating innovatie. Apple heeft een nieuwe categorie aan te maken, of het zal zinken in normaliteit - nog steeds uitstekend, hoor, maar niet de industrie te veranderen. De signalen die ik lees aangeven dat Apple nog steeds honger heeft, maar niet meer dwaas in de geest van Steve Jobs.
Als iemand die Apple houdt diep, zou ik haat het om het te zien drijven op het pad dat Sony deed na zijn twee visionaire oprichters, Masaru Ibuka en Akio Morita, pensioen en liet ons. Maar met alle respect voor de huidige leiding van Apple, ze lijken te ontbreken een radicale wie zal leven, denken, en zweet "the next big thing" - iemand losgemaakt van business as usual.
Innovatie is traag en vereist lange-termijn engagement. Apple zou ons nog verrassen in drie tot vijf jaar met een groot project het is koken tot, ver van nieuwsgierige ogen. Maar vandaag was het niet die dag. Als een Apple-fan, hou ik de dwaze hoop levend.
Asus A32-K52 Batterij, Asus A32-K72 Batterij, Asus A32-K53 Batterij, Acer Aspire One AOD255 Batterij
No comments:
Post a Comment