Apple de lat ongelooflijk hoog in het afgelopen decennium heeft ingesteld . De verwachtingen hebben sommige fans mopperen over het gebrek van transformationele producten tijdens recente lanceringen . Het bedrijf is grotendeels opgewaardeerd bestaande productlijnen in plaats van om het even wat zo revolutionair als zijn laatste grote categorie wisselaar vrijgeven in 2010 , de iPad . Speculatie wervelingen over de vraag of de Cupertino , Californië gevestigde bedrijf heeft een hoogtepunt bereikt , met goed - gefinancierde concurrenten als Samsung en Google ook uitdagend Apple . Wall Street lijkt te denken - Apple 's aandelen kelderden 45 % van zijn september 2012 hoge vóór gedeeltelijk herstel in de afgelopen zes maanden .
Maar Forbes ' studie van de topmerken illustreert dat de Apple- naam is zo sterk als ooit . Apple is het meest waardevolle merk ter wereld voor een derde rechte tijd bij $ 104.300.000.000 , een stijging van 20 % ten opzichte van vorig jaar . Het is een waarde van bijna twee keer zoveel als elk ander merk op de planeet door onze telling .
" Het hart van een groot merk is een geweldig product , " zegt Kevin Lane Keller , branding expert en professor aan Dartmouth 's Tuck School of Business . Apple blijft een essentieel onderdeel van het dagelijks leven , en het merk blijft verbeelding van de consument ( en de portemonnee ) vast te leggen in een waaier van producten in verschillende bedrijfstakken .
Het bedrijf verkocht een recordaantal 33,8 miljoen iPhones in haar laatste kwartaal. Het bewoog ook 14,1 miljoen iPads en 4,6 miljoen Macs . Ongeveer 30 miljard nummers zijn verkocht op iTunes omdat het in 2003 gelanceerd . De verkoop van iPods zijn gedaald , als mensen zich tot hun telefoons als muziekspelers , maar nog steeds Apple verkocht 3,5 miljoen iPods in het fiscale vierde kwartaal en 26,4 miljoen voor het jaar .
Ontwerp is een grote bijdrage aan de sterkte van het merk Apple . " Design is hoe een product werkt , hoe het eruit ziet , hoe het voelt . Het is functioneel en esthetisch . Apple heeft omarmd dat in de ruimste zin van het woord op het gebied van het maken van producten eenvoudig , maar ook goed kijken en aantrekkelijk ", zegt Keller .
Volledige lijst : 's Werelds meest waardevolle merken
Microsoft op de tweede plaats met een merk ter waarde van $ 56700000000 . De waarde van het merk is vlak over de afgelopen drie jaar , zoals Microsoft worstelt om de overgang van een pc naar een mobiele wereld te maken . Groei is vertraagd , maar het is nog steeds een van de meest winstgevende merken in de wereld met een operationele marge van 34 % in haar laatste fiscale jaar . Het bedrijf $ 2600000000 advertentie budget is een van de grootste in de tech .
Coca - Cola is de enige niet - tech merk te kraken de top vijf , ranking nr. 3 met een merkwaarde van $ 54900000000 . Coca - Cola verkocht 13,5 miljard gevallen van ondertekening dranken in 2012 , een stijging van 3 % ten opzichte van het jaar dankzij voorafgaand aan de groei buiten de VS Die verkoop vertegenwoordigt de helft van het bedrijf soda inkomsten . Het merk werd de eerste tot 50 miljoen " likes " op te nemen op Facebook vorig jaar en heeft momenteel 75 miljoen fans op de social media site .
Om de beste merken te bepalen , zijn we begonnen met een universum van meer dan 200 wereldwijde merken . We verplicht merken om een aanwezigheid in de VS , die een aantal grote merken zoals multinational telecom firma Vodafone en staatsbedrijven China Mobile , die is 's werelds grootste gsm- provider geëlimineerd hebben . De uiteindelijke lijst bevat product merken zoals Proctor & Gamble - owned Gillette en corporate merken zoals IBM , die vierde rangschikt .
Forbes gewaardeerd de merken op drie jaar van de winst en toegewezen een percentage van die winst op basis van de rol die merken spelen in elke sector ( bv. hoog voor luxe goederen , laag voor luchtvaartmaatschappijen ) . We pasten de gemiddelde koers- winstverhouding in de afgelopen drie jaar om deze inkomsten te komen tot de uiteindelijke waarde van een merk ( klik hier voor de volledige methodologie ) .
De 100 meest waardevolle merken overspannen 15 landen, verspreid over 20 grote categorieën industrie . Merken van de VS gevestigde bedrijven maken iets meer dan de helft van de lijst met de volgende grootste vertegenwoordiging uit Duitsland ( 9 merken ) , Frankrijk ( 8 ) en Japan ( 7 ) . Tech merken zijn de meest voorkomende met 19 , waaronder zes van de top 10 .
Negende - ranked Samsung had de sterkste van een jaar winst van elk merk in de top 100 , een stijging van 53 % tot $ 29500000000 . Samsung's waarde steeg 136 % over de afgelopen drie jaar . Omzet voor Samsung 's Galaxy S4 smartphone zijn op brand en het bedrijf profiteert ook van haar marktleidende positie met geheugenchips . Smartphone zendingen Samsung's steeg met 40 % tot 81.200.000 in het derde kwartaal , volgens IDC . Haar 31,4% marktaandeel groter is dan de komende vier merken gecombineerd .
Samsung heeft geld gegoten in marketing , in het bijzonder in de sport , op hoogtepunten zijn innovatieve producten . Zuid-Koreaanse - gebaseerde Samsung Electronics is een Olympische sponsor sinds de 1988 Olympische Spelen van Seoel . Het maakt gebruik van wereldwijde sport sterren zoals atletiek 's Usain Bolt en kunstschaatsster Kim Yu Na in haar reclame . Samsung's meest high profile sportteam deal is zijn $ 24.000.000 per jaar jersey sponsoring van Europees voetbal kampioen Chelsea . Het bedrijf advertentiebudget hit $ 4400000000 vorig jaar .
" Echt sterke merken zijn zeer innovatief en zeer relevant , daarom worden ze altijd vooruit in de goede richting met de producten en diensten die echt een beroep op mensen en zijn onderscheidend en verschillend , " zegt Keller .
Samsung en Apple zijn op opmerkelijke runs , maar ze hoeft alleen maar te kijken in de mobiele ruimte om te zien hoe snel de waarde van een merk kan instorten in de complexe , snel veranderende technologische wereld . Forbes gewaardeerd de Blackberry merk op $ 6100000000 vorig jaar , maar slechts $ 2200000000 dit jaar en buiten de top 100 . Drie jaar geleden , Forbes geacht het Nokia-merk ter waarde van $ 27300000000 , negende hoogste in de wereld . Vandaag wij berekenen het is een waarde van $ 7 miljard die No 71 rangschikt . De waarde is down 55 % ten opzichte van vorig jaar als het merk , zoals Blackberry , is achtergelaten in de smartphone wereld .
Nokia was 's werelds grootste markt van mobiele telefoons voor 14 jaar tot begin 2012 , maar ze niet aan de markt te lezen en aan te passen aan verhuizing van de consument om smartphones . Nokia rangschikt nog tweede achter Samsung in wereldwijde verzendingen in het laaggeprijsde , stagnerende mobiele telefoon categorie met een 13,8 % marktaandeel , volgens IDC . Maar Nokia is in het dure , exploderende smartphone gebied bijna irrelevant . Nokia verkocht 8,8 miljoen van zijn Lumia smartphones in het derde kwartaal - up 19 % van het voorgaande jaar , maar Samsung verkocht negen keer zoveel smartphones met groei toestel twee keer zo snel . Keller is niet hoopvol over een Nokia revival en voegt daaraan toe: " In een dergelijk snel bewegende categorie en industrie, is het moord te halen zodra je valt achter . "
Asus A32-K52 Batterij, Asus A32-K72 Batterij, Asus A32-K53 Batterij, Acer Aspire One AOD255 Batterij
No comments:
Post a Comment